Voor super nice bezorgwerk
klant
The Super Nice People
project
Strategie, concept, branding
bureau
Voor Start-ups en Scale-ups
Nederland een beetje blijer maken, te beginnen bij de voordeur.
De vraag
Telefoontje van Paul en Marko, 27 september 2019
Hi, wij willen van het bezorgvak het mooiste vak maken dat er is. Dat gaan we doen door jonge bezorgers maximale aandacht te geven en (r)etailers een maximale NPS score. Werven, trainen, veel aandacht en detacheren, dat is de gedachte. Willen jullie helpen en wat hebben jullie nodig?
Leuk belletje. Zeker als je weet dat Paul’s bezorgbedrijf JP Haarlem in korte tijd uitgroeide tot 250 medewerkers. En dat Marko decennialang ervaring heeft in logistiek en retail.
FASE 1 – oktober 2019: de merkessentie
Praten met strateeg Eveline, kennismaken met het hele team. Een waardepropositie (value proposition canvas/business model canvas) opzetten, het merk DNA bepalen met Eveline, Stan, Maartje.
De uitkomst:
3 P’s als bedrijfswaarden:
- P1 Persoonlijk: de menselijke factor maakt het verschil
- P2 Positieve energie: plezier en enthousiasme werkt
- P3 Perfectie: altijd op zoek naar verbetering en vernieuwing
En de merkessentie: Blije mensen maken mensen blij.
FASE 2 – november 2019: what’s in a name
Namen bedenken, een corporate story schrijven, de merkidentiteit ontwikkelen, een logo ontwikkelen.
FASE 3 – voorjaar 2020: merk in uitvoering
Tagline schrijven, een brand mentality book ontwikkelen. webdesign, webdevelopment, fotografie, werving, PR, onderzoeken, denken, overleggen, lachen, opnieuw denken, nog eens praten, twijfelen, overleggen. En dan Corona. De wereld houdt haar adem in.
Paul, Marko en wij ook. Niet zo heel lang.
FASE 4 – zomer 2020: A site is born
We ontwikkelen een IXD, bepalen de online presence, het website concept, het webdesign. Samen met PAKT bouwen we de WordPress site.
FASE 5 – zomer 2020: THE SUPER NICE PEOPLE zijn begonnen
De eerste aspirant bezorgers worden getraind, de eerste klanten hebben zich gemeld, het hoofdkantoor in Utrecht is betrokken.
We lanceren de site, ontwikkelen een contentplan en een wervingscampagne, zetten social, PR en diverse communicatiekanalen in. De reactie zijn super super nice.
Ondertussen schalen we op naar de volgende fase: merkwaarde opbouwen. Zorgen dat we een loyale fanbase creëren bij onze B2B opdrachtgevers en onze bezorgers. Met als constante onze merkessentie: blije mensen maken mensen blij en de drie P’s als merkwaarden. Je hoort van ons. En van The Super Nice People.
Meer weten over deze case? Neem dan contact op met Stan
stan.vandoggenaar@eenanderbureau.nl
+31 (0) 6 42 22 91 80